Ziggo blijft klanten verliezen voor fusie met Vodafone Nederland

Ziggo heeft in het vierde kwartaal van 2015 opnieuw veel klanten zien vertrekken. Het bedrijf verloor ruim 50.000 afnemers van televisie.

Dat heeft moederbedrijf Liberty Global van Ziggo dinsdag bekendgemaakt bij de presentatie van zijn kwartaalcijfers. Daarbij werd ook duidelijk dat Ziggo en Vodafone Nederland gaan fuseren, om via een nieuwe provider zowel vast als mobiel internet aan te kunnen bieden. Door de afname van het aantal tv-klanten komt het totale aantal Ziggo-klanten met een televisiesignaal op 4,09 miljoen. Het aantal internetklanten bleeft nagenoeg gelijk en staat op 3,1 miljoen. Het aantal mobiele klanten steeg met 5.900 naar bijna 187.000. Sinds de fusie tussen UPC en Ziggo verliest het bedrijf veel klanten op de vaste markt. Liberty Global zegt dat dit onder meer komt door “agressieve concurrentie, operationele uitdagingen door de samenvoeging van onze netwerken en producten, en prijsverhogingen die we dit jaar hebben doorgevoerd bij alle klanten.” De gemiddelde Ziggo-klant betaalt maandelijks 44,97 euro. Dat is 1,4 procent meer dan een jaar eerder. Omzet Over heel 2015 draaide Ziggo een omzet van 2,75 miljard dollar (bijna 2,5 miljard euro). Een jaar eerder was dat nog 1,5 miljard dollar (1,34 miljard euro), maar toen was UPC nog niet overgenomen. Als daarvoor wordt gecorrigeerd was er juist sprake van een omzetdaling van 2 procent, stelt Liberty Global. Om in 2016 weer te groeien zegt het bedrijf vooral te willen inzetten op zakelijke klanten en de mobiele markt. Ook moet de klantenservice worden verbeterd om klanten te behouden. Zie ook: Ziggo en Vodafone Nederland verder als één bedrijf

Managementstyle.nl

Het bericht Ziggo blijft klanten verliezen voor fusie met Vodafone Nederland verscheen eerst op ManagementStyle.nl

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *