Vodafone wil breedbandklanten werven met extra mobiele data

Vodafone hoopt zijn aantal breedbandklanten flink uit te breiden door extra’s te bieden aan mensen die zowel vast als mobiel bellen via de provider, en ook vast internet en televisie afnemen.

Mensen die via Vodafone alle vier de diensten hebben krijgen vanaf maandag gratis een extra mobiele databundel van 3 GB en een extra televisiepakket naar keuze. Daarmee beconcurreert Vodafone nadrukkelijk KPN en Ziggo, die ook steeds meer proberen alle diensten tegelijk te verkopen. Onder de naam KPN Compleet verdubbelt die provider de databundel van klanten die alle diensten afnemen. De mobiele abonnementen van Ziggo zijn überhaupt alleen beschikbaar voor klanten die ook vast internet van Ziggo hebben. Vergeleken met KPN en Ziggo is Vodafone een piepkleine aanbieder van vast internet, met slechts 61.000 breedbandklanten in het tweede kwartaal. Binnen vijf jaar wil de provider een marktaandeel van 10 procent bemachtigen, vertelt Gerard Overmars, directeur van Vodafone Thuis. Quadplay-pakket Met het nieuwe aanbod wil het bedrijf inspelen op de trend dat mensen steeds vaker alle diensten afnemen van één provider, via een zogenoemd quadplay-pakket. “We zien dat de concurrentie zich ook steeds meer verplaatst naar quadplay-producten, dus dat klanten alles afnemen, vast en mobiel, van één provider.” Uit cijfers van de Autoriteit Consument & Markt blijkt dat ruim zes op de tien Nederlanders tegelijk internet, tv en vaste telefonie afneemt. Het is onduidelijk hoeveel mensen ook nog bij dezelfde provider een mobiel abonnement hebben, maar volgens Overmars groeit dit segment met 4 tot 8 procent per jaar. /Jeroen Kraan

Managementstyle.nl

Het bericht Vodafone wil breedbandklanten werven met extra mobiele data verscheen eerst op ManagementStyle.nl

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *