Sony lanceert crowdfundingsite voor eigen nieuwe producten

Sony heeft in Japan een crowdfundingsite gelanceerd waar eigen nieuwe producten op zullen worden aangeboden. Zo wil het bedrijf de ontwikkeling van nieuwe ideeën stimuleren.

Het platform heet First Flight en biedt momenteel drie producten aan. Een daarvan is de eerder al opgedoken FES Watch, een smartwatch met klok en bandje van e-papier. Door dit grote schermoppervlak kan het uiterlijk van het gehele horloge kan worden aangepast. Het product, dat alleen in Japan kan worden besteld, kost 29.700 yen (220 euro) en wordt in oktober geleverd. Daarnaast staan op de site de HUIS Remote Controller, een universele afstandsbediening die alle apparaten in huis moet kunnen bedienen. Verder is het mogelijk om een MESH aan te schaffen, een doe-het-zelfpakket met onder meer een knop, led-lamp en bewegingssensor, die via een app kunnen worden gebruikt om allerlei acties in gang te zetten. First Flight is onderdeel van het zogenoemde Seed Acceleration Program van Sony, dat intern moet zorgen voor de snelle ontwikkeling van nieuwe ideeën tot volledige dochterbedrijven. “Sony is van oorsprong zelf een startup, en door het Seed Acceleration Program geven we onszelf de uitdaging om terug te keren naar de ondernemende roots”, zegt Sony-directeur Kazuo Hirai.

Managementstyle.nl

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *