Ryanair mikt op zakelijke reiziger, dus mag Schiphol niet ontbreken

Topman Michael O’Leary van Ryanair. Foto EPA Ryanair maakt medio oktober zijn entree op Schiphol. De luchtvaartmaatschappij liet donderdag weten dat zij vier keer per dag op en neer gaat vliegen tussen Dublin en Amsterdam. Schiphol is de 194e luchthaven in het netwerk van de Ierse prijsstunter.

Ryanair schat dat de nieuwe route Schiphol naar schatting 450.000 extra passagiers per jaar oplevert. Het is de bedoeling dat er de komende jaren meer routes van en naar Amsterdam bijkomen. Daarmee neemt de toch al zware concurrentie voor KLM, Transavia en easyJet, de grootste gebruikers van Schiphol, alleen maar verder toe. Net als aartsrivaal easyJet richt Ryanair zich steeds nadrukkelijker op de zakelijke reiziger, die de voorkeur geeft aan directe verbindingen tussen de belangrijkste Europese steden. Daarom wilde de prijsvechter, die al actief is in Eindhoven en Maastricht, ook Amsterdam graag in zijn vluchtaanbod opnemen. In het streven om meer zakelijke reizigers aan zich te binden vliegt Ryanair in toenemende mate vanaf grotere, duurdere luchthavens. Tot voor kort vloog de maatschappij voornamelijk vanaf goedkope secundaire airports. Ryanair gaf eerder al aan dat het Schiphol op termijn ook als thuisbasis wil gaan gebruiken voor een aantal van zijn vliegtuigen. Daarmee zou de werkgelegenheid op de Amsterdamse luchthaven een extra impuls krijgen, omdat er dan veel meer grondpersoneel nodig is.

ANP

Managementstyle.nl

Het bericht Ryanair mikt op zakelijke reiziger, dus mag Schiphol niet ontbreken verscheen eerst op ManagementStyle.nl

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *