LG ziet huishoudelijke apparaten als nieuwe bron van winst

LG wil de dalende inkomsten uit zijn smartphonetak compenseren door te groeien op het gebied van huishoudelijke apparaten.

Het bedrijf ziet in de afdeling die wasmachines, koelkasten en airconditioners maakt een stabielere bron van inkomsten. Dat vertelt Jo Seong-Jin, hoofd van die afdeling, in gesprek met de Wall Street Journal. “De markten voor mobiele apparaten en tv’s hebben veel pieken en dalen. De markt voor huishoudelijke apparaten heeft juist minder last van schommelingen.” De Home Appliances-tak van LG groeide dit jaar al met zo’n 13 procent. Het bedrijf hoopt met name in Europa zijn marktaandeel uit te laten groeien. Nu is dat nog zo’n 6 procent. De smartphoneverkopen van LG daalden in het tweede kwartaal licht, en het bedrijf houdt aan zijn smartphonetak nauwelijks winst over. Bovendien heeft het bedrijf het op de tv-markt erg moeilijk. De winst van het hele bedrijf daalde met 60 procent naar minder dan 200 miljoen euro.

Managementstyle.nl

Het bericht LG ziet huishoudelijke apparaten als nieuwe bron van winst verscheen eerst op ManagementStyle.nl

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *