Google-topman wijt opkomst adblockers aan irritante advertenties

Vervelende advertenties zijn de oorzaak van de opkomst van adblockers, vindt Sridhar Ramaswamy, die de leiding heeft over de advertentietak van Google.

Dat meldt Recode woensdag. Het is de eerste keer dat Google zich uitlaat over adblockers sinds Apples mobiele browser Safari adblockers ondersteunt. “Het echte probleem is dat adblockers het kind met het badwater weggooien”, aldus Ramaswamy. “Ze maken het verdienen van geld onmogelijk voor een groot aantal mensen.” Volgens de Google-topman zijn websites met een “behoorlijk slechte gebruikerservaring” de oorzaak van de opkomst van de adblockers. Daarbij noemt hij specifiek websites waarbij de advertenties het hele scherm overnemen. “We moeten, met de hele sector, erkennen dat dit iets is waar we aan moeten werken”, aldus Ramaswamy. “We moeten samenwerken om met een definitie te komen van wat een acceptabele advertentie is en wat een acceptabel advertentieprogramma is.” Zie ook: Hoe overleven websites in het tijdperk van de adblocker?

Managementstyle.nl

Het bericht Google-topman wijt opkomst adblockers aan irritante advertenties verscheen eerst op ManagementStyle.nl

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *