3 miljoen euro voor Nederlandse app om huidkanker te herkennen

De app van SkinVision maakt foto’s van moedervlekken die vervolgens worden geanalyseert om te kijken of er een risico bestaat op het ontwikkelen van huidkanker. Foto ANP De Britse farmaceut LEO Pharma en het Nederlandse investeringsfonds Personal Health Solutions Capital, steken 3 miljoen euro in de Nederlandse app-maker SkinVision.

SkinVision, een in Roemenië opgericht bedrijf dat inmiddels naar Amsterdam is verhuisd, heeft 3 miljoen euro aan investeringen ontvangen. Dat schrijft het Amerikaanse technologieblog Techcrunch zondag. Daarmee komt het totaal aan investeringen op bijna 6 miljoen euro. SkinVision staat onder leiding van de Nederlandse topman David Uyttewaal. Moedervlekken herkennen Sommige moedervlekken kunnen uitgroeien tot een melanoom, een ernstige vorm van huidkanker. Maar niet alle moedervlekken zijn gevaarlijk. Hoe weet je wanneer je je zorgen moet maken? Je kunt natuurlijk elke keer naar de huisarts die je vervolgens als er aanleiding voor is doorstuurt naar de dermatoloog. Met de app van SkinVision kunnen mensen zelf hun moedervlekken in de gaten houden. Zodra de app alarm slaat, is het tijd om naar de huisarts te gaan. De app blijkt in de praktijk – de app is ook getest in samenwerking met ziekenhuizen in Nederland – ongeveer even succesvol als een dermatoloog in het inschatten of een vlek op de huid een melanoom is.

Het bericht 3 miljoen euro voor Nederlandse app om huidkanker te herkennen verscheen eerst op ManagementStyle.nl

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *